sunnuntai 12. syyskuuta 2010

You've got 30 new e-mails

asossorry

Ajattelin jakaa tällaisen pienen kommellusketjun kanssanne:

tilasin Asokselta kesä-aletuotteiden yhteydessä normihintaisen Reiss'in pellavatopin. Toimitus tuli nopsasti, mutta harmikseni toppi oli kokoa M tilaamani ässän sijasta. Lähetin viestin asiakaspalveluun, ja minulle luvattiin postittaa uusi toppi ja maksaa postikulut, kun palauttaisin tuotteen. Uusi toppi tulikin sutjakkaasti, mutta voi juukeli, kuulkaas taas kokoa M. Tällä kertaa en enää halunnut vaihtoa vaan peruuttaa tilauksen.

Postikulut saa tällaisessa tapauksessa Asokselta takaisin skannaamalla kirjatun kirjeen kuitin sekä maksukuitin Asoksen palautuslomakkeen kera, johon täytetään käsin numerosarjat tilauksesta, eli hinnat, tilausnumero ja luottokortin numero (jonka kirjoittamista itse hiukan hämmästelin). Yllättävän aikaavievää, muutama "ylimääräinen" postireissu, skannauksia, tulostuksia, täyttämistä ja liitteiden lisäämistä meileihin ja saatteiden kirjoittelua.

Jostain syystä rahoja ei kuitenkaan alkanut kuulua, ja tiedustelin asiaa jälleen asiakaspalvelusta; sain yhteyden nopeasti, mutta kerta toisensa jälkeen minulta kysyttiin uudestaan jo lähettämiäni tietoja. Kuvitelkaa, viestiketju oli tosiaan 30 (!) meilin mittainen  -ja pyydetyt tiedot kulkivat siis koko ajan kyseisessä ketjussa mukana. Argh. Viimein toissapäivänä,  2kk ensimmäisen virheellisen tilauksen saapumisesta sain kuittauksen, että viimeisetkin postikulut oli maksettu, ja toppikin hyvitettäisiin 10 päivän sisällä.

_MG_4834

Arvatkaas mikä tässä tarinassa on ihmeellisintä: hermo ei mennyt koko prosessin aikana, sillä Asoksen asiakaspalvelu vastasi jokaisen kerran viesteihini lupaamansa tunnin sisällä, ja asia eteni aina askeleen kerrallaan, takapakeista huolimatta.

Niin, hyvitykseksi sain -10% alekoodin, jolla tilattiin ylempänä näkyvät miehen kengät. Käytettyyn aikaan ja vaivannäköön nähden melko vaatimaton hyvitys, mutta toki tyhjää parempi. Kengät tulivat muuten aivan ennätysnopeasti, kolmessa päivässä, kotiovelle. Ja ovat miehen mukaan parhaat ikinä. Että ollaan vielä Asoksen kanssa kavereita.

2 kommenttia:

  1. Voi ei, mulla olis mennyt hermot :) inhoan kaikenlaista byrokratiaa ja lippusten täyttelyä yms. Ihan tavallinenkin palautus nettikauppaan on mulle aina suoritus...heh, joskus olen vaan laiskuuksissani jättänyt palauttamatta. Sitten on huono omatunto..
    Mutta kieltämättä mikäli asioihin jollain tavalla reagoidaan suhteellisen nopeasti, auttaa kärsivällisyyden kanssa. Pahinta on odotella ja odotella, tietämättä onko viesti mennyt perille.

    Hienot kenkulit tilasitte :)

    VastaaPoista
  2. Joo, oli se kyllä aika lähellä... kun neljättä tai viidettä kertaa pyydettiin skannaamaan papereita ja kuitteja ja kysyttiin summia ja tilinumeroita, jotka samassa ketjussa seilasi, oli mun vastausviesteissä muistaakseni muutama "PLEASE read this thread through"... ;) Mutta onneksi onnasi kaikki, olisi harmittanut muuten, kun rahaa oli kiinni topissa ja postareissa liki satanen.

    VastaaPoista

Kiva kun kävit! Kommentit ovat mitä lämpimimmin tervetulleita ja toivottuja :)